De 9 Muser

Betingelser

1. KØB HOS DE 9 MUSER

Der er ikke indgået en bindende købeaftale med De 9 Muser, før De har modtaget en ordrebekræftelse fra De 9 Muser. De 9 Muser opbevarer ikke selve ordrebekræftelsen efter den er fremsendt til kunden.

2. PRISER

Alle priser er inkl. 25 % moms og i Danske kroner, hvor intet andet nævnes. Priserne er kun gældende indenfor Danmarks grænser, ekskl. Færøerne og Grønland. Der tages forbehold for: Valutaændringer, force majeure, leveringssvigt, afgiftsændringer samt udsolgte varer og trykfejl.

3. SALG GENERELT

Den angivne pris ved bestillingstidspunktet, er den gældende bestillingspris.

En bestilling slettes, såfremt den ikke er afhentet senest 4 hverdage efter bestillingen. Afhentningsvarer faktureres til den aktuelle pris på bestillingstidspunktet, og prisen ændres IKKE hverken ved prisfald eller stigning.

4. SÆRLIGT OM BUTIKSALG

Ikke aktuelt

5. LEVERING

Der tages forbehold for udsolgte varer og udskudt leveringstid hos De 9 Muser's grossister.

6. AFBESTILLINGER

Ønsker De at afbestille eller annullere en allerede afgivet bestilling, bør det som udgangspunkt ske ved, at fremsende en e-mail med mærket " Afbestilling ". Her bør bestillingstidspunkt samt ordrenummer fremgå. Vi kan ikke garantere, at vi kan nå at stoppe ordren inden afsendelse, hvorved
kunden dækker forsendelsesomkostningerne.

7. BETALING

De mulige betalingsmåder er:
  • Dankort
  • Visa/Dankort
  • eDankort
  • Diners Club
  • Visa
  • Visa Elektron
  • Mastercard
  • JCB
  • Maestro
  • American Express
  • Efter aftale (kun erhverv)
  • Handelsfinans

Der er ikke mulighed for forudbetaling.

Betalingsmåde 'EFTER AFTALE' kan kun benyttes af virksomheder og offentlige institutioner, og kun såfremt De i forvejen har opnået en betalingsaftale med De 9 Muser. Ønsker De en sådan aftale kan det for private virksomheder ske på webshop@de9muser.dk og for offentlige virksomheder ligeledes ske på webshop@de9muser.dk.

8. REKLAMATIONSRET

Der ydes 2 års reklamationsret på produkter købt hos De 9 Muser efter købelovens regler. Er der yderligere reklamationsret eller garanti, vil det fremgå særskilt af fakturaen.

Skulle varen mod forventning gå i stykker under reklamationsperioden, repareres denne vederlagsfrit på vort eller producentens værksted, såfremt De 9 Muser bærer risikoen for manglen efter købelovens regler.

Skade på produktet som skyldes betjeningsfejl, håndteringsfejl, vaskefejl, modifikationer eller groft misbrug fra brugerens side, er ikke dækket af reklamationsretten.

9. ANVENDELSE AF REKLAMATIONSRETTEN

Reklamation angående fejl og mangler skal meddeles De 9 Muser inden rimelig tid efter varens modtagelse.
Kunden opfordres på det kraftigste til, at afgive erklæring omkring produktets fejl eller mangel i forbindelse med reklamationen. Varer der ikke indgår under reklamationsretten og/eller modtages uden forsvarlig emballage, vil blive omemballeret og der vil blive opkrævet et beløb svarende til De 9 Muser’s udgifter til nødvendig og forsvarlig emballering.

Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af De 9 Muser.

10. TILBAGESENDTE VARER SOM IKKE INDEHOLDER FEJL

Ved tilbagesendelse af defekte eller forkerte varer til De 9 Muser, hvor fejl eller defekt, defineret og angivet af kunden, ikke konstateres, vil varen blive tilbagesendt til kunden inklusiv et testgebyr.
Varer bør returneres med en fakturakopi hvor købstidspunktet for det reklamerede produkt fremgår, da varen ellers vil blive henlagt indtil der foreligger fakturakopi og evt. fejlmeddelelse på produktet.

Er De i tvivl anbefaler De 9 Muser at De retter henvendelse til webshop@de9muser.dk eller på
telefon 25623800

11. FORSVARLIG RETURNERING

Alle produkter, der returneres til De 9 Muser skal være forsvarligt indpakket.

De 9 Muser anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til De 9 Muser. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

12. ER DE I TVIVL

Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler De 9 Muser, at De retter henvendelse til webshop@de9muser.dk eller på telefon 25623800.

13. SÆRLIGE BESTEMMELSER FOR ERHVERVSDRIVENDE

Der gælder de samme salgsbetingelser som for forbrugere, dog med følgende modifikation:
• Der er ingen fortrydelsesret for erhvervsdrivende
• Der gælder 1 års reklamationsret fra oprindelig fakturadato. Ombytning eller reparation medfører ikke, at der løber en ny 1 års reklamationsperiode
• De 9 Muser forbeholder sig ejendomsretten til varer købt på kredit, indtil den fulde købesum er erlagt
 o Alle omkostninger i forbindelse med håndhævelse af ejendomsforbeholdet påhviler køberen.
 o Der påløber renter fra forfaldsdatoen med 2% pr. påbegyndt måned.


KØBEREGLER

1. Reklamationsret
2. Garanti
3. Ombytningsret
4. Rimelig tid
5. Formodningsreglen

1. REKLAMATIONSRET

Reklamationsretten er kundens ret til, at reklamere over en vare, der har fejl eller mangler, som var til stede da varen blev solgt. Kunden har to år til, at finde fejl eller mangler på varen, som beviseligt er sælgerens ansvar. Bevisbyrden ligger de første 6 måneder hos forhandleren, de efterfølgende 1½ år ligger hos kunden. Reklamationsret er kundens lovfæstede ret.

2. GARANTI

Garanti er en særlig aftale, der indgås mellem køber og sælger. Hvis kunden og sælgeren enes om, at der skal være en garanti på to år for en vare, så kan kunden i denne periode klage over alle typer af fejl og mangler. Det er i dette tilfælde sælgers ansvar at bevise, at fejlen skyldes mislighold fra kundens side. Garanti er ikke kundens lovfæstede ret.

3. OMBYTNINGSRET

Forbrugeren kan som udgangspunkt kræve, at få ombyttet en vare i stedet for at acceptere sælgers tilbud om, at få varen repareret. Det var omvendt indtil 1 januar 2002. Der er dog et meget vigtigt forbehold: Forbrugeren kan kun kræve ombytning, hvis ikke kravet påfører sælger uforholdsmæssige omkostninger i forhold til en reparation.

4. RIMELIG TID

I den nye købelov har forbrugeren altid to måneder til at reagere efter, at en fejl eller mangel ved en vare er opdaget. Man betragter således reklamationer inden for 2 måneder, som værende inden rimelig tid og dermed i overensstemmelse med loven. Reklamation kan godt foretages senere end to måneder og stadig være i rimelig tid, men det må antages at høre til sjældenhederne.

5. FORMODNINGSREGLEN

Den sidste væsentlige ændring af købeloven, er den såkaldte formodningsregel, der betyder, at inden for de første seks måneder efter et køb formodes det, at fejlen var til stede ved købet. Rent praktisk betyder reglen, at forbrugerne sikres en lempeligere bevisbyrde inden for de første seks måneder og medfører, at forbrugeren indenfor de første 6 måneder har lettere ved at få varen ombyttet.

FORTRYDELSESRET

1. Den 14 dages fortrydelsesret
2. Sådan returnerer du varen
3. Forsvarlig returnering
4. Er de i tvivl

1. DEN 14 DAGES FORTRYDELSESRET

I forbrugerkøb hvor bestillingen af varer foretages via telefon eller Internettet har forbrugeren 14 dages fortrydelsesret.

Fortrydelsesretten løber fra det tidspunkt hvor varen overdrages til forbrugeren. Skulle købet fortrydes indenfor 14 dage tilbagebetaler vi varens pris.

For at kunne benytte fortrydelsesretten, skal varen være afleveret til Postdanmark eller anden fragtmand senest 14 dage efter modtagelsen.

Betingelsen for at anvende fortrydelsesretten er, at varen tilbageleveres i væsentlig samme stand, som ved overdragelsen. Hvis varen ikke tilbageleveres i væsentlig samme stand, ansættes varen skønsmæssigt af De 9 Muser ud fra en mulig salgsværdi.

Ved anvendelse af fortrydelsesretten skal varen venligst returneres i ORIGINAL EMBALLAGE. Manglende ORIGINAL EMBALLAGE medfører oftest en forringelse af salgsværdien, hvorfor De ud fra en vurdering foretaget af De 9 Muser, vil blive krediteret et tilsvarende mindre beløb svarende til forringelsen. I værste fald kan manglende ORIGINAL EMBALLAGE m.v. medføre, at købet ikke kan fortrydes.

Omkostninger ved at sende varen tilbage påhviler forbrugeren.

De 9 Muser returnerer beløbet inden 30 dage i overensstemmelse med forbrugeraftalelovens § 12c.

2. SÅDAN RETURNERER DU VAREN

Der er tre måder hvorpå De kan returnere varen på:
  • De kan nægte at modtage varen fra postvæsnet. I denne sammenhæng beder vi Dem om, at gøre postvæsnet opmærksom på, at De straks kan returnere varen til De 9 Muser. 
  • De kan modtage varen fra postvæsnet og efterfølgende inden for de 14 dage, returnere varen til De 9 Muser.
    I denne sammenhæng beder vi Dem vedlægge en kopi af fakturaen for de købte varer, som dokumentation for at den/de returnerede varer er købt hos De 9 Muser.
  • De kan aflevere varen på vores adresse indenfor 14 dage.
  • Retur fragten påhviler forbrugeren uanset hvilken returmetode som andvendes, også hvis en pakke ikke afhentes inden tid i pakkeboks/shop. Returpakke skal altid sendes til vores adresse, der kan IKKE benyttes pakkeshop eller pakkeboks, her vil pakken komme retur til forbrugeren.
  • Retur adresse er følgende:
  • De 9 Muser
  • Stokagervej 5, 1212
  • 8240 Risskov


    Mærk pakken "Fortrydelsesret" og vedlæg kopi af købsfaktura, som dokumentation for, at den/de returnerede varer er købt hos De 9 Muser. Beløbet returneres til købskonto.

    Returnering som følge af fortrydelse sker på købers egen regning! De 9 Muser anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til De 9 Muser. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    Varer der returneres på efterkrav eller som sendes uden porto nægtes modtaget af De 9 Muser.

  • 3. FORSVARLIG RETURNERING

    Alle produkter, der returneres til De 9 Muser skal være forsvarligt indpakket.

    De 9 Muser anbefaler, at varen returneres via Post Danmark, og at varen sendes som pakkepost. På den måde er der mulighed for at spore pakken i Post Danmarks system og det fjerner dermed enhver tvivl om, hvorvidt varen er blevet udleveret til De 9 Muser. Yderligere har kunden mulighed for, at kunne efterlyse pakken såfremt udlevering ikke har fundet sted.

    4. ER DE I TVIVL

    Såfremt der måtte opstå tvivlsspørgsmål, anbefaler De 9 Muser, at De retter henvendelse til webshop@de9muser.dk eller på telefon 25623800


    Sådan behandler vi persondata i forbindelse med nyhedsbreve 

    Når du tilmelder dig De 9 Musers nyhedsbrev, bekræfter du, at vi gerne må sende dig nyhedsbreve med markedsføring. Du kan altid afmelde dig nyhedsbrevet igen ved at klikke på linket nederst i vores emails. Ellers kan du kontakte os på: webshop@de9muser.dk 

    Når du tilmelder dig vores nyhedsbrev, afgiver du din emailadresse og fornavn. Emailadressen anvender vi udelukkende til at sende dig nyhedsbreve, og vi beder udelukkende om dit navn for at kunne gøre indholdet mere personligt. 

    Vi anvender følgende tredjeparter: 

    - Marketingbureauet Gro&Co ApS, som har adgang til personlige data i forbindelse med markedsføring.

    - Mailchimp til afsendelse af nyhedsbreve.

    - Facebook til at lave lead-annoncer til indhentning af nyhedsbrevstilmeldinger.

    - Zapier til at overføre nyhedsbrevstilmeldinger fra Facebook til Mailchimp